امام حسین میفرماید:


 لاتـَرفع حــاجَتَک إلاّ إلـى أحـَدٍ ثَلاثة: إلـى ذِى دیـنٍ ، اَو مُــرُوّة اَو حَسَب
جز به یکى از سه نفر حاجت مبر: به دیندار ، یا صاحب مروت ، یا کسى  
 
که اصالت خانوادگى داشته باشد


                                                  (تحف العقول ، ص 251)



 
« مَن عَبَدَ اللهَ حَقَّ عِبادَتِهِ آتاهُ اللهُ فَوقَ أمانِیهِ وَ کفایتِهِ »

 هر که خدا را ، آن‌گونه که سزاوار اوست ، بندگی کند ، خداوند بیش از آرزوها و  
 
کفایتش  به او عطا کند.   

                                                  

                                            (بحار الأنوار، ج 71، ص 183)

 

 
اَلبُکاءُ مِن خَشیةِ اللهِ نَجآةٌ مِنَ النّار

گریه از ترس خدا سبب نجات از آتش جهنّم است

 

 

نعمت ناخوش انجام

از امام حسین ( ع )

"أَلاِْسْتِدْراجُ مِنَ اللّهِ سُبحانَهُ لِعَبْدِهِ أَنْ یُسْبِغَ عَلَیْهِ النِّعَمَ وَ یَسْلُبَهُ الشُّکْرَ." 

 

          غافلگیر کردن بنده از جانب خداوند به این شکل است که به او نعمت فراوان  

 

                                دهد و توفیق شکرگزاری را از او بگیرد.                    

                مَن حاوَلَ أمراً بِمَعصِیةِ الله کان أفوتُ لما یَرجُوا و أسرَع لما یحذَر  
 

کسی که بخواهد از راه گناه به مقصدی برسد ، دیرتر به آرزویش می رسد و زودتر به    


                                         آنچه می ترسد گرفتار می شود »

                                        

                                              (بحار الانوار، ج 78، ص 120)      

 

                 



 

من دلائل العالم إنتقادة لحدیثه و علمه بحقائق فنون النظر. از نشانه های عالم ، نقد سخن و اندیشه خود و آگاهی از نظرات  
 
مختلف است .


                                                   ( بحارالانوار،ج78،ص119)


أَعجَزالنّاسٍ مَن عَجَزَ عَنِ الدُّعاء

عاجزترین مردم کسی است که نتواند دعا کند  


(بحارالانوارج/ 93 ص/ 294)

 
 
 
لا یأمَن یومَ القیامَةِ إلاّ مَن خافَ الله فِی الدُّنیا

هیچ کس در قیامت در امان نیست ! مگر کسی که در دنیا ترس از خدا در دل داشته باشد ؛


(مناقب ابن شهر آشوب ج 4 ، ص 69)


 
إنَّ شِیعَتَنا مَن سَلمَت قُلُوبُهُم مٍن کلِّ غَشٍّ وَ غِلٍّ وَ دَغَلٍ

بدرستی که شیعیان ما قلبشان از هرناخالصی و حیله و تزویر پاک است


                        (فرهنگ سخنان امام حسین ص/ 476)

             أیما اثنَین جَرى بینهما کلام فطلب أحدهما رضَـى الاخر کانَ     

                                            سابقةالىَ الجنّة هر یک از دو نفـرى که میان آنها نزاعى واقع شده و یکـى از آن دو رضایت     

  

    دیگرى را  بجـویـد ، سبقت گیـرنـده اهل بهشت خـواهـد بــود


                                   (محجه البیضاء ج 4،ص 228)



 







نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد